VILLKOR & AVTAL


 

- U T H Y R N I N G -

BOKA VÅR UTHYRNING

Önskar du att boka från vår uthyrning skickar du oss din ifyllda ÖNSKELISTA utifrån vår produktkatalog under HYR AV OSS. Din önskelista finner du under hjärtat till höger upp i huvudmenyn. Därefter inväntar du en offert från oss.

Det är viktigt att du som kund ser över bokningsbekräftelsen så att den stämmer överens mot det antal och de produkter du önskar hyra innan du återkopplar och godkänner den. Efter det skickar vi en bokningsbekräftelse och faktura med en bokningsavgift, när du har betalat bokningsvagiften är allt bokat och klart!

Slutfakturan skickas sedan ca 7 dagar innan hyresperioden startar med 14 dagars betalningsvillkor.


HYRESPERIOD FÖR UTHYRNING

Hyresperioden täcker fyra dagar: Utlämningsdagen, två dagar för iordningställande/användardag och returdagen. Torsdag till söndag räknas som en hyresperiod. Skulle hyrgodset inte vara tillbaka på returdagen debiteras hyrestagaren löpande tills dess att hyrgodset är återlämnat.

Önskas längre hyresperiod, vänligen kontakta oss för offert.


SAKNAT / SKADAT GODS

Inget kalas utan kras!

Om godset är skadat eller något saknas vid återlämning kommer du som kund att bli fakturerad för det hyrgodset. Skulle något vara skadat eller saknas vid leverans, kontakta oss direkt. Vi godkänner inga anmälningar om trasigt eller saknat hyrgods i efterhand.

  • Glasserien ENKEL, 20 kr/st

  • Glasserien KRISTALL, 85 kr/st

  • Liten/stor tallrik, 55 kr/65 kr/st

  • Kopp med fat, 55 kr/st

  • Bestick, 45 kr/st

  • Karaffer, 55 kr/st

  • Skadad dekoration från 200:- beroende på omfattning

  • Skadad möbel från 500:- beroende på omfattning


UPPHÄMTNING AV UTHYRNING

Hyrgods hämtas på upphämtningsdagen efter överenskommen tid, adressen står på bokningsbekräftelsen. Vid större beställningar, tänk på att hyrgodset är skrymmande. Ha gärna tillgång till fordon med stort packningsutrymme. I många fall rekommenderas kombi med släp alternativt minibuss.


ÅTERLÄMNING AV UTHYRNING

Allt porslin ska efter användandet skrapas av från matrester med medföljande skrapa, finnes rinnande vatten sköljes gärna allt porslin av. Allt porslin lämnas tillbaka odiskat.

Vi i Viik Gruppen står för diskningen som ingår i priset!


LEVERANSVILLKOR FÖR UTHYRNING

Leverans bokas i god tid innan hyresperioden. Önskar ni leverans kan vi leverera inom en radie på 5 mil från Rättvik för 1500 kr tur och retur. Längre bort har vi inte möjlighet att leverera just nu.


BETALNINGSVILLKOR & AVBOKNING FÖR UTHYRNING

Första fakturan skickas via mail i samband med bokningsbekräftelsen, som är en bokningsavgift på 20% av hyresumman, (lägsta summa 500 kr) som ej är återbetalningsbar vid eventuell avbokning.

Slutfakturan skickas sedan ca 7 dagar innan hyresperioden startar med 14 dagars betalningsvillkor.

Vid en avbokning 14 - 44 dagar innan hyrestillfället debiteras 50 % av ordervärdet och vid 7 - 0 dagar innan hyrestillfället debiteras 100% av ordervärdet. 

Vid avbokning betalas inte bokningsavgiften tillbaka.


ÄNDRING AV BOKING FÖR UTHYRNING

Ökning/minskning av din bokning kan göras fram till sju dagar innan din hyresperiod börjar, förutsatt att det finns lediga produkter. Det bör tilläggas att under högsäsong (maj - augusti), kan vissa artiklar snabbt bli uppbokade.

 

 

- T J Ä N S T E R -

BOKA VÅRA TJÄNSTER

Önskar du att boka våra tjänster, fyller du i något av formulären på hemsidan. Formulären finner du på STARTSIDAN, under fliken BRÖLLOP, under FÖR DEN LILLA SCENEN, under FÖRETAGSHAPPENINGS och även under OFFERTFÖRFRÅGAN.

Fyll i och skicka, så hör vi av oss!

SÅ HÄR SER VÅR ARBETSPROCESS UT

  1. Du fyller i ett av formulären på vår hemsida och skickar till oss.

  2. Vi kontaktar dig och du erbjuds en timmes kostnadsfri digital konsultation.

  3. Ingår vi ett samarbete plockar vi fram idéförslag som presenteras i en pitch.      

  4. Vi planerar & koordinerar projektet.                     

  5. Projektet genomförs.

INDIVIDUELLA AVTAL

Alla uppdrag har individuella avtal som ingås innan projektstarten. Avtalen i sig innehåller betalningsvillkor, priser för tjänster och varor, när och var tjänsten ska utföras, vad som ingår och inte ingår i uppdraget samt vilka parter som ingår i avtalet.