VANLIGA FRÅGOR


 

Erbjuder ni koordinering?

Inte just nu, tyvärr. Man ska inte ändra ett vinnande koncept sägs det ju. Men vi gör det iallafall. Vår omtyckta tjänst KOORDINERING kommer tills vidare att plockas ut ur vårt sortiment pga begränsad arbetskapacitet i gänget.

Är priserna inkl. eller exkl. moms?

Alla priser som visas på hemsidan är inklusive moms. 


Jag vill också vara med i er GRUPP, hur gör jag då?

JA VAD KUL! Gå in på Vii ÄR GRUPPEN och kontakta oss via formuläret som du finner längst ner på sidan.

Hur bokar jag uthyrnings produkter?

Du väljer och vrakar under HYR AV OSS och lägger enkelt till de produkter du vill ha i din önskelista. 

Tänk på att de flesta artiklarna är packade i multipack. Klicka på “BEGÄR OFFERT“ och fyll i dina uppgifter i formuläret, tryck sen “SKICKA”. Lätt som en plätt! Sen hör vi av oss till dig!

Varför har ni pris per pack?

Vi vill göra det enkelt för dig som kund att planera festligheter. Därför har vi underlättat och gjort multipack med våra produkter. Önskar du hyra ett specifikt antal, så fixar vi självklart det!

Ska jag diska?

Nej nej nej - disken tar vi hand om! Det ingår såklart i priset. Du ska bara luta dig tillbaka och njuta av festligheterna.


Jag behöver hjälp med leverans, kan ni hjälpa mig?

Inga problem! Vi levererar inom en radie på 5 mil från Rättvik i mån av tid. Boka gärna leverans i god tid innan hyresperioden, så löser vi det.




När borde jag boka?

Har du ett önskedatum för ditt evenemang, tänk på att boka i god tid. Extra viktigt om ni planerar evenemanget under vår högsäsong (maj-augusti), för att säkra just ditt datum. 


Hur länge får jag hyra?

Hyresperioden för uthyrningsprodukter täcker fyra dagar, så du har gott om tid att fixa inför evenemanget.


Vad händer om något går sönder eller något fattas ?

Lugn! Inget kalas utan kras. Vi tar ut en liten summa för trasiga produkter, läs VILLKOR & AVTAL för att se avgifterna.

Skulle något vara skadat eller saknas vid leverans, kontakta oss direkt så åtgärdar vi det snabbt.


När ska jag betala?

Första fakturan skickas via mail i samband med bokningsbekräftelsen. Slutfakturan skickas sedan ca 7 dagar innan hyresperioden startar med 14 dagars betalningsvillkor.


Var hämtar jag porslinet?

Adressen för upphämtning av hyrprodukterna står på bokningsbekräftelsen och hämtas på överenskommen tid.


Är det möjligt att ändra min hyresbokning?

Absolut! I mån av lediga produkter kan du självklart lägga till/minska om du önskar det, fram till 7 dagar innan din hyresperiod börjar. Det bör tilläggas att under högsäsong (maj-augusti), kan vissa artiklar snabbt bli uppbokade. 

Bör jag tänka på nått speciellt innan hämtning av hyrgods?

Vid större beställningar tänk på att hyrgodset är skrymmande. Ha tillgång till fordon med stort lastutrymme. I många fall rekommenderas kombi med släp alternativt minibuss.